fredag 12 juni 2009

LCF Graduation Exhibition Part 2




Jag tidigare skrev här om hur LCFs server var ur funktion, att jag inte kunde logga in och jag hade totalt gett upp att ställa ut mitt arbete på utställningen.

I måndags fick vi ett mejl från min lärare där det stod att vi fått en veckas extension på grund av alla problem! Hurra!

Poängen med utställningen är att anställda i mode industrin ska komma och leta efter ny talang till deras företag. Jag vet att Paul Smith intervjuade 5 studenter förra året efter utställningen.

Vi ska ha mellan 5-9 bilder (Jag har 7) vilket kan vara bilder på vårat arbete eller bilder som säger något om varat arbete, text stycken från uppsatser osv. Bilderna satts på ett digital kort som sitter på väggen med namn och kurs. Man tar ett kort man gillar, lägger den på en stor monitor och resen av bilderna kommer upp. Jag måste saga att jag är riktigt nöjd med mina bilder, men när jag läste igenom min dissertation för att hitta bra text stycken så hittade jag typ en miljon grammatiska fel! När jag var klar med den i Maj orkade jag bara inte läsa igenom den ordentligt. Jag hade slut på krafter, helt enkelt. Och nu har jag panik! Tänk om den är jätte dålig och om mina betyg blir jätte dåliga! Jag kommer behöva oroa mig i tre veckor till över detta!

Har kommer mina bilder i alla fall: (Observera att dessa bilder är, som allt annat i denna blog, under copyright. Vill du använda dom av någon anledning så fråga först! Tack!). Vill ni se mer bilder från andra studenter och kurser, klicka här.