lördag 27 juni 2009

Det åskar!


(Åskvader över London for ett par veckor sedan)
Jag är super rädd for åska. Det är inte sa konstigt. Jag är rädd for allting...flyga, höjder, hissar, mörker, ormar..the list is endless. Åska är dock inte så kul for mig eftersom jag har en riktig fobi för det.

En gång när jag var i 3 års åldern vaknade jag mitt i natten av världens åskväder. Det var konstant blixt och knall samtidigt i säkert en timma. Till och med min pappa (som inte bryr sig det minsta om åska) blev lite orolig. 7 år senare slog askan ner i ett träd bakom mig i Ystad där vi var på semester.


Nu ligger jag på sängen och ser på när det blir mörkare och mörkare och mullrar mer och mer. Jäklar du skakar hela huset!

Hjälp!!




Regn, regn, regn utanfor mitt sovrum.
Man ser inte så där jätte bra på kortet nedanfor, men himlen lyses upp av en blixt.