onsdag 3 juni 2009

I'm not wasting any time!


Jag har precis sökt mitt första Marknadsförings jobb! Mitt team har nämligen vårat konsultations möte på Fredag kl 11. (Tror ni dom märker om jag äter flytande frukost på pubben innan?) Jag är jätte nervös! 

Pratade med en tjej på jobbet som ska få vara anonym. Deras team ska bli 4 av 16 möjliga. Dom säger att det kommer bli 300 som får gå. I verkligenheten, sa hon, kommer det bli 500. Hon sa också saker som att vi ska flytta och när och var (Jag vet att hon vet allt detta på grund av hennes position, så detta är inga rykten). Det kanske inte later så farligt, men jag tänker inte gå in på detaljer. Allt detta får mig att förstå att dom ar idioter som inte har en endaste aning om vad dom sysslar med och det gör mig rädd. Dom bryr sig inte om folk som är bra på sina jobb eller för företaget. Allt dom bryr sig om är att spara pengar, kosta vad det kosta vill! (Pun, not intended!)

  Att min kollegas team ska bli 4 av 16 bevisar bara det att dom inte vet vad dom sysslar med. Dom är översnöade med arbete som det är. Det blir ingen löneförhöjning på 12 månader heller. Aven om du gör 2-3 personers jobb.

Dags att hoppa från ett sjunkande skepp tror jag bestämt!