söndag 7 juni 2009

Job Update


Vi hade vårat möte i fredags och jag måste saga att sa
ker ser mycket mer positivt ut. Vi har inte ens alla positioner fyllda! Det kommer 5 st från den andra organisationen som vi har gått i hop med, men ingen av dom gör precis vad jag gör. Dom gör lite vad jag gör och sedan lite vad ett annat team gör. Det andra som är bra är att vi ska använda vårat data system som ar bättre än deras och som vi kan men inte dom.

Senare på dagen hade vi möte med min chef och hon sa att chansen att vi far ansöka om våra positioner igen är liten. Dom går efter 80/20 regeln så om ditt nya jobb ar 80% likt ditt förra så får du det automatiskt, så vidare det inte är flera stycken andra som tävlar om samma position. Min nya position är 100% likt den förra. Dessutom har vi lika många positioner som förut.

Min chef har även bytt namn på vårat team från assistants till coordinators för att reflektera vad vi verkligen gör. Just nu är lönerna frysta så det enda det betyder är att det ser bättre ut på CVn, men i April nästa år så ska det betyda att vi får en ganska bra löneförhöjning.

Jag har bestämt mig för att stanna ett tag till. Det största anledningen till detta är att jag och Andy vill köpa lagenhet innan priserna går upp igen. För att ha någon som helst chans till bo lån måste man ha haft jobb i minst 6 månader på samma ställe och en egen lägenhet är det viktigaste för oss just nu.