måndag 1 juni 2009

30 going on 13.


Nu har jag  piggnat till nog for att uppdatera om min födelsedag. Jag var nämligen full som en kastrull. Man kan ju undra om jag fyllde 30 eller 13! Det blir nu en trevlig detox för mig i minst två veckor! Ingen kaffe, alkohol, cola light (yeah, right!) etc. Såååå illa kan det val inte ha varit, tror väl ni. Jo, jag lämnar detaljerna, men det räcker med att saga att Andy fick sova på soffan eftersom jag kollapsade över sängen (utan kudde, täcke osv) och han kunde inte väcka mig!

kl 2 på Lördagen gick jag och Andy till våran lokal pub, the Woodman i Highgate, som har världens trevligaste beer garden. Det var jätte varmt ute och verkligen en helt perfekt dag att fira sin födelsedag.

Maulou, Johan och Karin kom först, men ingen av dom stannade jätte länge. Maulou är hög gravid och Karin har mycket med plugget just nu. Jag fick en jätte trevlig present av dom; en lunch eller middags kryssning på Themsen! Det närmaste jag kommit en båt i London är theQueen Mary sa det ska bli jätte kul!!

Anna och andra Karin (Miss Romarker) kom sedan, följt av Sofia, Matilda och Andys kompisar Rob och Tuomo. Craig (som är en av mina äldsta kompisar i London. Jag har känt honom i ca 8 år!) kom senare med sin fästmö Illaria. Sist dök Annas fästman Andy och Stina och Jens upp. Det var ganska lagom med folk, men det hade kunnat bli många fler om jag hade varit organiserad och skickat i vag inbjudningarna i tid, men det spelade egentligen ingen roll för jag hade jätte kul och hoppas alla andra hade det också!

Jag fick en hel del pressenter, både av dom som var där och inte var där. Tack så hemskt mycket alla ni! Det hade jag verkligen inte väntat mig! Jag fick:

Ett halsband från Tiffany av Andy. (Jag måste tyvärr byta det eftersom det sitter lite för tight och hotar att strypa mig! Han hade också öppnat boxen och inte fatt på bandet med rosetten igen sa det var inte sa jätte fint inslaget! karlar! Dom fattar inte att det är en del av "the Experience" att öppna den blå boxen. Jag postar en bild när jag får tillbaka den!)
kryssningen som jag berättade om tidigare.
Champagne Afternoon Tea på Park Lane Hotel
Travel kit med blandade hår och hud produkter från Elemis
Blommor
Vin
En present box från Lush
Flip flops
Champagne
Gratulationskort
En massa pengar (Tack Mamma!)
Pepparkakor, lakrits och skinkost (Som jag ger bort till Andy eftersom jag ar pescetarian)
Säkert en hel del andra saker som jag glömt bort!

Den bästa presenten var dock alla som kom till Highgate, Bournemouth eller som ringde,sms:ade eller mejlade mig och önskade mig en trevlig födelsedag! Tack alla! Jag har världens bästa vänner!

Stor kram!


(Från vänster sida av bordet: Maulou, Karin, Tuomo, Rob, Sofia, Miss Romarker, Anna)


(Johan, Maulou, Karin, Tuomo och Rob)


(Sofia och Matilda)


(Anna, Johan, Maulou och Karin)


(Min lunch: Gröna linser, med ruccola, haloumi och butternut squash. Yum!)


(Min Andy)

(Tuomo and Rob)



(Jag och Anna)


(Moi)