tisdag 30 juni 2009

Bio och Freemasons med Matilda

Matilda på Freemasons

I förra veckan fick jag två gratis biljetter till förhandsvisningen av filmen the Proposal, en romantisk komedi med Sandra Bullock. Jag bjöd med Matilda, som surprise, surprise, hatar Sandra Bullock! Jag är inte riktigt ett stort fan av henne heller och jag har inte varit på bio på evigheter så jag väntade mig inte särskilt mycket.

Biografen låg i Swiss Cottage, ett trafikerat och inte alls ett fint område som ligger mellan det mycket finare St John's Wood och Hampstead.

Filmen var, och det hade jag inte väntat mig, jätte rolig. Visst, man kunde gissa slutet redan i början och historien gick inte riktigt i hop, en det spelade ingen roll. Jag skrattade så jag nästan grät!

Jag på Freemasons

Ursäkta korten. Dom är tagna med min blackberry!

Efter filmen skulle vi ta en drink, men eftersom det inte finns många bra pubbar i Swiss Cottage tog vi bussen den 3 minuter långa vägen till Hampstead och min favorit pub the Freemasons arms! Där blev det en kanna med pimms och lemonade samt en flaska vin. Inte sa smart när man ska jobba i morgon! Jag skyller på Matilda!




Det finns nästan inget bättre än att sitta på Freemasons en sådan har varm sommar kväll! Hoppas bara jag kommer upp i morgon bitti!