söndag 14 juni 2009

Jag älskar Lördagar!

(I love my bed! Och mina nya IKEA lakan!)

I dag har det varit en bra dag. Jag vaknade halv 11 (tro mig, jag behövde sova ut!) och gick ut och hämtade posten. Mitt nya kredit kort hade kommit! För ca 7-8 år sedan hade jag två kreditkort som jag milt sagt inte var försiktig med och det gav mig en jätte dålig kredit rating. Nu måste den vara bättre för Abbey har gett mig en limit på, gulp, mer än £3000! Jag trodde vi var mitt uppe i en recession!


Ett kredit kort måste invigas (Ni kan vara lugna! Jag lärde mig min läxa förra gången!) så Mariah och jag åkte till IKEA i Edmonton (Stort, inte så där jätte trevligt industriområde näraWhite Hart Lane - Tottenham Hotspurs stadium.)


Jag har inte haft någon som helst koll på tiden i dag och började undra varfor det var så dött på restaurangen. Jag fick i alla fall min lax pytt i panna och Daim tårta. Vi gick sedan och shoppade, inte lika mycket som jag brukar göra men jag lyckades i alla fall spendera nästan £100 på ljus, lakan, påslakan, mat och extra säng! (Japp, jag tog den på bussen - alla 4 bussar som det tar mig att komma dit!)




Först när vi kom hem och försökte tända grillen (som totalt misslyckades då det började regna!) fattade vi att klockan var kvart i 10 och när vi då åt "lunch" på IKEA måste klockan varit halv 6!

Grillningen misslyckades som sagt, så det blev lax, grillad i ugn, med haloumi, sallad och jersey royal potatis!

I morgon ska jag, Maulou och Johan fira Karins födelsedag på Madsen i South Kensington och innan dess ska jag till gymmet på första gången på 3 veckor! (Det har varit stängd för renovering!) Eeeeek!

Hoppas ni har en bra fortsättning på helgen!