tisdag 24 mars 2009

Worrying times


Att säga att det inte varit en bra dag i dag är ett understatement.

Som jag tidigare berättat är min pappa svårt sjuk i Cancer. Pappa åkte i dag till Uppsala för en second opinion (nej, jag pratar inte svengelska. Man säger tydligen second opinion på svenska också.). Eftersom han är för trött för att sitta uppe så blev det en ganska jobbig resa. När han och mamma kom dit fick dom se en urolog i stallet för den läkare som dom ville se. (Han håller på med en ny form av strålning) Urologen sa kort och gått att han kunde inte göra något mer för pappa än vad tidigare gjorts. Dom lät honom alltså åka hela vägen till Uppsala för att säga något dom lika väl kunde ha sagt på telefonen.

Om någon har någon som helst erfarenhet av cancer eller har hört talas om någon bok, alterative treatments, någon annan form av behandling, mat...ja, vad som helst, snälla lämna en kommentar här nedanfor eller skicka ett mejl. Ingen information är dålig information. Jag blir jätte glad for alla kommentarer!

Vi hade också ett möte på jobbet i dag om hur vi kan ge bättre service till dom som kontaktar välgörenhets organisationen som jag jobbar på. Som jag berättat tidigare så haller vi på att gå i hop med en annan organisation och nu ar det tydligen så att dom vill att allt jobb som mitt team gör ska i framtiden göras av ett call centre och allt blir alltså datoriserat. Det betyder att vi alla förlorar jobben. Fantastiskt. En till sak att vara orolig över alltså.

Det vi gör är sa mycket mer personligt an ett call centre. Visst, vi skickar ut "automated letters", men mycket skrivs personligt till den personen som kontaktat oss. Det är det min chef vill bevisa för lednigen och det är ju jätte bra att hon gör allt för att vi ska få behålla jobben, men ska jag vara ärlig så tror jag dom skiter i det. Vad jag vill veta är om vi kommer att få gå om en månad, 6 månader, eller 1 år, men det ar ingen som vet. Dags att börja jobba på CVn alltså.

Andy har det jobbigt på jobbet han också. Han jobbar för en council i östra London med att designa deras "online forms" som folk kan fylla i om dom behöver kontakta kommunen om allt från sophämtning till adoption. Han brukade jobba i Customer services, men blev sedan flyttad till communications och nu håller dom på att börja flytta runt dom anställda igen. Dessutom har alla temps fått sluta så nu börjar han bli orolig eftersom han bara varit där i 2 år.

Ja, det är inte lätt just nu.