torsdag 5 mars 2009

I don't know how much more of this I can take




Som ni nu vet så har min pappa spridd njur cancer så det var trevligt att höra i morse att han mår ganska bra. Men då säger helt plötsligt min mamma (som ska ha en höft operation om ett par veckor) "Jag kommer inte att opereras den 14:e". Jag var precis på vag att skalla ut henne eftersom hon är lite rädd för operationen och skjutit upp den tidigare, men då säger hon " dom hittade något på prov resultaten och det kan vara sa att jag haft en liten hjärt infarkt, men det ar inget att vara orolig för." Inget att vara orolig för???? Ar hon seriös?? Min morfar dog i 7o års åldern (min mamma fyller 72 i år) av en hjärt infarkt. Innan hjärt infarkten hade han en mindre hjärt infarkt. Nu rökte han mycket och min mamma slutade for flera år sedan, men hon har högt blod tryck (tar tabletter), äter inte ordentligt, glömmer bort att ta sina diabetes tabletter och har stressat mycket över pappa. Hon ar väldigt hälsosam och motionerar mycket, trots sin höft och är forutom diabetesen frisk och pigg.

Jag vet inte var jag ska ta vägen. Nu måste jag vara orolig for två föräldrar. Jag är så glad att jag ska åka hem i morgon.