onsdag 25 mars 2009

Lite bättre nyheter


Ni som läser min blog vet kanske att min mamma nyligen fått en misstänkt hjärtattack. I dag fick vi dock lite bättre nyheter som visar att hon "bara" har en förtjockning av hjärt väggen och det är inte lika farligt, samt att med mer motion och nya blodtrycks tabletter så kan det bli bättre.

Bra nyhet nummer två är att jag fått kontakt med en gammal kompis som jag kände for 4-5 år sedan. Hon heter Melissa och är från Australien och bodde i London ett par år. Hon ar världens underbaraste tjej och jag har saknat henne jätte mycket. Vi tappade kontakten på grund av att jag tappade min telefon samma dag som hon åkte hem och där hade jag sparat hennes e-mail adress. I går kväll kunde jag inte sova och skrev in hennes namn på facebook. Det har jag gjort många gånger tidigare, men aldrig hittat henne. Men i går fanns hon där! Jätte kul! Jag har många kompisar i Australien som jag träffat i London under åren och dom alldra flesta bor i Melbourne vilket är bra for då kan jag åka och hälsa på alla samtidigt. Nästa år kanske..

Bra nyhet nummer tre är att min bror Björn har kommit överens med ägaren om ett pris for ett café i Stockholm. (Jag berättar vilket det är om det går igenom). Det har varit mycket tjafs om det och ägarens broker har inte framfört medelanden för båda parter, men nu har dom kommit överens om pris och nu ska han bara prata med banken.

Min bror ägde cafét Parks Konditori i Allé Parken i Bromma med sitt ex i många år, men när det tog slut sa sålde de Park förra året. Björn fick sälja sin lägenhet på söder och har tagit över mitt rum hos mamma och pappa for att kunna få i hop pengar. Det är verkligen skönt om banken ger honom lån för resten av pengarna, för det finns ingen plan B om det hela inte går igenom.

Bra nyhet nummer fyra är att min syster Susanne, tillsammans med 19 andra, fått Göteborgs stads kulturstipendium 2009. Min syster är poet och hennes 3e bok är nu ute i handeln!

Bra nyhet nummer 5 är att min nya detox verkar funka och jag har tappat 5 kg! Jag blev så glad att jag gick till gymmet med en gång och nu ar jag helt slut!

Nu ska jag göra klart min sushi! Kram på er alla!