måndag 16 mars 2009

Linguine med jätte räkor och tomat sås


Kom hem i dag, jätte hungrig. Hade inte ätit på hela dagen. Eftersom jag inte gjort någon mat shopping denna vecka har jag precis ingenting i kylen heller. Grrrr.

Kylen ja. Den har betett sig lite konstigt på senaste tiden så när jag kom hem hade nästan alla grönsaker frusit. Inte bra. Sist det hände lät jag dom tina och det blev bara en massa mosigt, mögligt gunk kvar.

Så jag blev tvungen att använda de frusna tomaterna, persiljan och jätte räkorna och gjorde en helt fantastiskt god pasta sås! Den hade säkert blivit ännu godare om jag haft färsk basilika och vitlök hemma! Här kommer receptet:

Till två personer behovs
200-250 Gr jätte räkor
3 stora tomater
1/2 röd lök
en massa persilja
salt och peppar
tomat puree med soltorkade tomater

Fräs räkorna i lite olja.
Mixa alla ingredienser till tomat sasen till slät Blanda med räkorna och låt sjuda i någon minut.

Servera med linguine och lite riven ost. (Jag använde västerbotten)