måndag 2 mars 2009

Sandras födelsedag


(Darren, Darren, Sandra)

I helgen var jag och Andy i Kidderminster som ligger utanfor Birmingham i the West Midlands. Andy ar född där och hans syster, mamma och pappa bor fortfarande där. Det var hans systers födelsedag (Ssssssh. Hon fyllde 41) som ju måste firas ordentligt.

Festen började redan kl 2 med Bloody Marys hemma hos Sandra och sen bar det av till the Running Horse som ligger i en annan liten håla i West Midlands som heter Bewdley. Det var en jätte trevlig pub med god, hemlagad mat. (väldigt ovanligt på pubar nu fortiden. Den mesta pub maten i England ar "boil in the bag" eller lagat i mikron.)


(Andy)
Vi var 8 st..och det är här allt blir lite confusing. Jag (Cecilia) och Andy var där. So far so good. Sandra var också självklart där. Sandra har en kompis som också heter Sandra (som är syster till hennes kompis Darren som nu mera bor i Washington. Darren var dock inte där eftersom han bor på andra sidan Atlanten). Bada Sandras kallas för San. Sa långt är ni med va? Sedan kom Sandras andra två kompisar - ett par som båda heter Darren. (är ni fortfarande med?) Sist men inte minst så kom lilla Violet 2 år med sina föräldrar som heter..Sam och Darren. Vi hade alltså Darren, Darren, Darren, San, San (som är syster till en annan Darren) och Sam. Det är ingen risk att glömma någons namn efter ett par glas vin i alla fall!


(Sandra (Andys syster) och en av the Darrens)
Efter The Running Horse åkte vi tillbaka till Kidderminster och gick till ett av Andys gamla jobb, nämligen the Red Lion som också är en helt OK pub. (Jag måste säga att pubbarna är så jäkla mycket bättre utanfor London) men sen gick vi hem. Båda Sandra var nämligen för fulla.

(Darren, Darren & Sandra)

Det blev dock mer vin hemma hos Sandra innan hon och Sandra somnade på soffan och jag och Andy gick och la oss. Det var med andra ord en ganska lyckad helg och jag ser fram i mot nästa! Då är jag nämligen i Stockholm!!!