måndag 16 mars 2009

Annual review



I morgon ska jag ha min annual review på jobbet. Min chef är jätte snäll, men jag blir alltid super nervös innan i alla fall. Vi brukar inte ha reviewerna (ja, jag vet. Det blev lite konstig svenska där!) för än i Maj, men eftersom vi ska gå i hop med en annan välgörenhets organisation i April så måste de vara klara innan dess. Annual reviewn bestämmer också om man får en löne förhöjning, vilket skulle vara trevligt, men det blir aldrig mer än runt 3% tyvärr när man jobbar i min bransch. Jag uppdaterar i morgon hur det gick.

Hoppas det är fint väder i morgon för jag börjar inte jobba för än 11.30, så jag tänkte gå till jobbet. Jag har aldrig gjort det förut, men när jag bodde i Bayswater och jobbade vid Monument sa gick jag ofta både till och från jobbet. Det var raka vägen Bayswater Road, Oxford Street, New Oxford Street, High Holborn, Holborn Viaduct, Cheapside och King William Street. Jätte lätt! Det tog ungefär 1 timma och 30 minuter på en bra dag. Jag försökte även gå till jobbet när jag bodde vid Putney Bridge, men det tog 2 timmar och 40 minuter och det orkade jag bara inte på morgonen.

Har ingen aning om hur lång tid det tar från Muswell Hill till Kings Cross. Det tar 25 minuter att gå till Archway om man går Archway Road rakt ner. Om jag sedan tar till höger vid Junction Road och går via Tuffnell Park och sedan ner York Road kan det inte ta mer an en timma från Archway. Hoppas jag i alla fall. Enligt Walkit.com ska hela vägen ta 63 minuter om jag går fort. Hmmmmm...vi far se.

Tänk vad skönt om jag kan gå varje dag och skippa rush hour varje morgon!