söndag 15 mars 2009

Våren är här!

Jag vaknade tidigare än jag velat i morse -Kl 10 for att vara exakt. Jag tycker det är alldeles för tidigt för en Söndag, men jag drog mig ur sängen i alla fall och lade mig på soffan. Kl 2 bestämde jag mig i alla fall för att gå ut och först då märkte jag värmen och solskenet. Efter att ha svurit åt mig själv för att jag var så lat och inte gått ut tidigare gick jag tillSainsburys och köpte lite jätte räkor och sallad. Sedan gick jag ut i trädgården och åt salladen. Jag hoppas att vi slipper vintern nu sa jag kan lägga utan vinter jackan. Kanske dags att köpa en Mac!



Sallad recept:

Mixad sallad. Använd vad du vill. Jag använde Sainsburys mixed herb salad.
1 tomat
1/4 gurka
skivad röd lok
Kokta jätte räkor - kalla eller varma
Ost kuber (jag hade rökt ost)
Dressing av creme fraiche, salt, peppar, pressad citron och pepparot.

Servera med varm baguette.