söndag 22 mars 2009

Min Helg

(Freemasons Arms, Downshire Hill, Hampstead)
Den har varit väldigt varmt i helgen, speciellt i Lördags. Det måste ha varit minst 20 grader varmt på dagen.

Jag skulle egentligen gått på gymmet på Lördag morgon, men dom hade power cut och eftersom jag skulle träffa Mariah i Hampstead på lunch tänkte jag att jag skulle gå en promenad över Hampstead Heath i stället. Jag bor bara en ca 20 minuters gång väg från Hampstead Heath, så jag tänkte att det inte skulle ta speciellt lång tid. Det skulle det inte ha gjort heller, men nu blev det inte bättre än att jag gick vilse. Jag skulle gå in genom ingången över Highgate Ponds, för att sedan gå rakt upp och mitt i mellan Hampstead Ponds och ut på Downshire Hill. När jag kom upp på höjden såg jag inte Hampstead Ponds någonstans, så jag gick åt fel håll och hamnade på andra sidan, nästan vid Gospel Oak. Det var bara att gå tillbaka igen. En promenad som inte borde tagit mer än 45 minuter tog nästan 1 timma och 40 minuter.



(En halvdöd Cicci på Freemasons)

Eftersom det var sa varmt var jag halvdöd när jag kom fram till Freemasons Arms där jag skulle träffa Mariah. Vi tänkte äta där, men eftersom dom var jätte busy serverade dom inte mat i beer garden på baksidan där vi satt, sa vi drack Pimms och Lemonade i stallet. (För er som inte bor i England, det är en gin baserad dryck som folk dricker mycket här på sommaren. Den smakar dock inte alls som gin och har en mörk färg. Den serveras med sprite/7up samt frukt som citron, lime, jordgubbar samt gurka och mint.)

(En mycket fräschare Mariah)

Efter en timma på Freemasons var vi jätte hungriga och gick till Pizza Express i Belsize Park i stället. Om ni inte har provat deras nya pizzor av Theo Randall gör det! Dom är jätte goda!