onsdag 18 mars 2009

I Love Abel & Cole




Abel & Cole är min absoluta favorit just nu. Det ar en mat affär på nätet som har ett bra sortiment av ekologisk, fairtrade samt mat från så lokala bondgårdar och bagerier som möjligt. Dom levererar en dag i veckan for £0.99 och det spelar ingen roll om du inte är hemma eftersom dom kan lägga leveransen i tex i ett skjul eller i trädgården

Jag brukade beställa deras grönsakslåda varje vecka men förra sommaren skickade dom en massa oätlig, maskäten sallad så jag jag slutade beställa från dom ett tag. Nu beror det på att maten är ekologisk och inte besprutad, men jag tycker ändå det ar lite äckligt. Du kan inte bestamma vad du vill ha i lådan, men du kan säga om du inte tycker om något så tar dom inte med det. Jag har då sagt till att jag inte vill ha någon sallad.

For en vecka sedan fick jag ett mejl från Abel & Cole där det stod att beställde jag mat for £20 så fick jag en gratis låda med grönsaker och frukt. (värd £15.99) Det säger man ju inte nej till!

Min beställning bestod av följande: 4st Vegetariska tomatburgare, ekologiska free range ägg, free range ankägg (har aldrig ätit ankägg så det ska bli intressant!), Ekologisk ketchup och Barbeque sås, ekologisk yoghurt, Ekologiska beef burgers (till Andy), ekologiskt bröd, potatis, champinjoner och röd lok. Min ekologiska låda innehöll äpplen, bananer, grönkal (i stallet för salladen), rödbetor, apelsiner, potatis, vitkål, jordärtskockor, potatis, gul lök och kålrot.

Gratis är gott!