måndag 17 maj 2010

Klänning drama

Ok, jag har ändrat mig. Igen. Det blir klänning istället till York races i stället för skor. Jag har faktiskt ett par Jimmy Choo stilettos i garderoben och även om det lär ta död på mina fötter efter ett par timmar så har jag bestämt mig för att "ska man vara fin får man lida pin".

Jag ändrade mig då jag grävt igenom min garderob och fattat att inga av mina klänningar duger. Det är första gången jag går på the races, så det är viktigt för mig att jag ser hyfsad ut. Mina kompisar har mycket pengar och handen på hjärtat så skulle jag inte känna mig bekväm om jag kom i någon av mina gamla klänningar. Det kanske är dumt att tänka så, men jag är bara ärlig.

Hur som helst så har jag inga pengar att spendera just nu. I alla fall inte på vad det kostar att köpa en klänning på Coast. Eller Monsoon. Eller Net a Porter. Hell, jag har till och med kollat på ASOS, även om jag tycker att alla deras "finare" klänningar ser ut som något som Viktoria Slivstedt skulle ha på sig. Alltså, alldeles för mycket lycra.

Jag tror dock att jag kanske har fått en snilleblixt och jag har hittat en klänning på super rea. Den kostar bara £30 med leverans. Det är bara ett teeny weeny problem. Det är en maternity klänning. Ni som läste min blogg förra året vet att jag hade samma problem när jag skulle gå på bröllop i Sardinien. Jag såg då en klänning i In Style som var en mamma klänning från Isabella Oliver och den var perfekt. Den såg heller inte ut som om den var en mamma klänning, så jag beställde en storlek mindre än jag är och hoppades på det bästa och det visade sig vara en perfect fit och den såg absolut inte ut som om den skulle vara för gravida.

Nu har jag alltså gjort samma sak igen. Jag har hittat en vit halterneck klänning som är super vacker. Däremot finns det bara en bild på den så jag har faktiskt ingen aning om det är extra rum för magen eller inte, men är det så får jag väl skicka tillbaka den.

Jag tänker inte visa den än för ni kommer tro att jag är dum i huvudet, men den borde vara här på onsdag så då får ni se den. Kanske.