måndag 10 maj 2010

Race for Life- Sponsra mig

Mamma och Pappa. Bilden är tagen på trappan till vårat hus i Februari eller Mars 2007. Fyra månader innan han fick diagnosen.

Ok, long overdue, men här är den. Min Race for Life Sponsorship page.

För er som inte vet, den 11e Juli 2009 förlorade min pappa kampen mot cancer. Det var en fruktansvärd tid som följde och inte minst för min mamma då dom varit gifta i över 50 år.

Min pappa fick 4 till 6 månader att leva, men han och vi vägrade ge upp och vi fick ha honom kvar i lite över två år.

Pappa skulle inte ha levt så länge utan alla behandlingar och mediciner och det kommer nya hela tiden. (Vi hörde om flera nya under tiden pappa var sjuk.) Så cancer forskningen är viktig och den går framåt hela tiden.

Pappa står längst upp till vänster. Bilden är tagen 1951 när Pappa vann SM Guld i Handboll med AIK.

Den 6e juni ska jag och Mamma göra Race for Life på Hampstead Heath. Det är ett 5 km långt lopp för att få i hop pengar till Cancer Research UK. Det är mitt första lopp någonsin och även om tanken är att springa det så finns chansen att jag går med mamma eftersom mina syskon tycker det är bäst om hon inte går ensam. (Mamma får inte springa pga en höft operation). Om jag inte springer så tänker jag göra ett till lopp senare i år.

Jag vet att många som läser min blogg inte känner mig eller kände min pappa, men om ni kan sponsra mig och Cancer Research så skulle det betyda så otroligt mycket. Alla som bor i England och betalar skatt kan också ge under gift aid. Det betyder att cancer research får 20% mer utan att det kostar er något extra. Mer kan ni läsa här. (Observera att ni kan bara ge under gift aid om ni betalar skatt i England). Det borde inte vara något problem att ge från Sverige. Bara ni har ett konto eller kredit kort.

Här är länken igen. http://www.raceforlifesponsorme.org/ceciliaholmgren Trycka bara på "Sponsor us now" till höger om bilden och följ instruktionerna.

Jag länkar självklart till era bloggar, så snälla skriv en kommentar om ni ger något. Har ni problem att kommentera (jag vet att en del haft det) så mejla mig i stället länken till eran blogg cesandthecity@gmail.com.

Tack!