måndag 31 maj 2010

Middag med Andy

Andy hade bokat bord på the Old Dairy, en gastro pub i Stroud Green. Den var verkligen trevlig, men maten avr inte särskilt bra. Min starter av sparris med parmesan ost var kremerad parmesan på talrik med grillad, okryddad sparris. Ingen höjdare.

Min welsh rarebit cod (Welsh rarebit är bröd med ost, senap och ale bla) med potatis var god, men inte jätte speciell. Både mina och Andys grönsaker var underkokta till den extent att dom nästan var råa.


Jag brukar alltid läsa om de vegetariska rätterna på en meny, även om jag nästan alltid beställer fisk, för det finns få kockar som kan eller vill laga bra vegetarisk mat. Ofta så har en bra kock enorm kreativitet även med vegetariska rätter och har dom inte det brukar det vara standard: Svamp risotto, getost tårta eller något med mögelost. Jag hatar mögel och getost, men det betyder också ofta att dom inte orkar bry sig. Orkar dom inte bry sig om vegetarisk mat så är dom sällan bra kockar. Det här stället bevisade det, för vad fanns på menyn? Getost tårta, pasta med mögelost och svamp risotto! Bingo.

Vi hade i alla fall en trevlig kväll, men jag var jätte trött så vi åkte hem tidigt.