torsdag 6 maj 2010

Election Day

Jag hoppas alla ni i UK har röstat? Ska jag vara helt ärlig så skiter jag i vad ni röstar på så länge ni röstar.

Eftersom vi Svenskar bara får rösta i lokal valen så har vi inget att säga till om i parlamentet, men lokal valen är minst lika viktiga. I Muswell Hill har vi Liberal Democrats och jag hoppas och antar att det kommer bli likadant i morgon. Lynne Featherstone är en bra MP.


Vad dom tror kommer hända nu, efter the Exit Poll, är ett hung parliament (som jag redan förutspott) för första gången sedan 1972, vilket betyder att inget parti har majoritet. Conservatives ser ut att få mest seats, men om Labour då går i hop med Lib Dem så får dom på det sättet majoritet. Personligen så hoppas jag på att det kommer hända. Folk här tycker att hela finanskrisen är Browns fel och fattar inte att den skulle hänt i alla fall. Det är inte särskilt troligt att the conservatives skulle hanterat det bättre. Jag tycker inte Brown är en bra premiärminister, men jag ber att jag inte vaknar i morgon bitti och David Cameron är in charge. Även om jag inte tror att han är kapabel till att förstöra landet till den extent Thatcher gjorde. Är man arbetar klass eller medel klass så förstår jag inte varför man röstar på de konservativa.


Snart kommer de första val resultatet från Sunderland. Resultatet från Hornsey and Wood Green (som Muswell Hill tillhör) väntas klockan 3 i morgon bitti. Jag kommer stanna uppe för att se Sunderland resultatet, men sedan är det läggdags.