måndag 3 maj 2010

Nytt shampoo

Min bad hair day har blivit en dålig hår månad och nu är det dags att göra något. Jag vet att det dels är mitt fel eftersom jag envisas med att vara blond och därför bleker skiten ur håret, men jag är inte precis född med Cheryl Cole lockar heller. Mitt hår är tunt, torrt och bara allmänt tråkigt.

Mina naglar är precis lika dana. Eller rättare sagt, var. Mina naglar var svaga och delade lätt på sig och jag har varit nagelbitare hela livet, men nu har jag upptäkt OPIs Nail envy och mina naglar är långa, starka och fina. Äntligen!


Så nu är jag alltså ute efter ett mirakel shampoo (med betoning på mirakel!) och balsam. Det är inte så lätt för jag har använt precis allting. Billigt och dyrt. Jag har använt L¨oreal (Funkar i nödfall), Pantene (aldrig mer! Vill inte ha silikon hår!), Toni and guy och John Frieda (Funkar för att färgen blir bättre, men ser ingen skillnad på hår kvaliteten) Aveda (Älskar shampoot, men balsamet gör ingenting för mitt torra hår), Kiehls (Min absoluta favorit, men det är fortfarande inte bra nog) etc etc etc.

Nu har jag beställt Ojon från QVC. Dels för att jag går på all reklam (Jag tror stenhårt på att tjejerna som har likadant hår som mig får Cheryl Cole hår på riktigt!) och dels för att hela serien har fått så fruktansvärt bra reviews.



Har ni använt något annat mirakelshampoo får ni gärna säga till! (Jag vänder mig då främst till er som har samma problem hår som jag)