söndag 30 maj 2010

Sex and the City 2 på Everyman Cinema


I morse när jag vaknade så kände jag mig som "death warmed up". Jag var inte bakis, för jag drack inte särskilt mycket i går, men jag har åkt på en jävla förskylning. Kul.

Men, there is no rest for the wicked och jag var tvungen att hoppa på bussen till Belsize Park för att träffa Karin. Buss chauffören var super snygg (tyvärr lyckades jag inte ta något kort) och jag kunde inte hjälpa att flirta lite med honom. Det gjorde hela morgonen mycket bättre.

Jag har aldrig varit på Everyman before och vilken bio! I approve! Vi tog en kaffe innan vi gick in i salongen och sedan beställde vi lite champagne och oliver. Sofforna var perfekta och att lyxa till det med champagne gjorde allt så mycket bättre!

Karin

Baren utanför salongen

Jätte söta cupcakes!

Jag älskar inredningen





Sjukligen

Inne i salongen


Oliver med bröd...

...och champagne!



Själva filmen var mycket bra och även om jag kan förstå kritiken att den är lite små rasistisk, så tycker jag det ska man ta med en nypa salt. Allt behöver inte vara politically correct! Jag tycker även att den var roligare än ettan och även om den inte kommer vinna någon Oscar, så är det inte riktigt det som är poängen! Kim Cattrall rockar hela filmen och är verkligen super! Alla one liners som brukar gå till Carrie har i stället Samantha fått och det gör filmen så mycket bättre! Ända kritiken är att man inte ser nog av Aidan och Smith! Suck.