onsdag 20 januari 2010

Update med chefen



Jag hittade den här otroligt vackra bilden på området där jag jobbar på 28dayslater.co.uk. Jag lånar den av dom! Den är tagen från St Pancras Station när den höll på att renoveras.

Jag hade min månads update med min chef i dag. Min chef Hanna är verkligen jätte bra. Hon är lika gammal som mig och hemskt snäll.

Hon sa att hon är väldigt nöjd med mig och att jag och Zam jobbar väldigt bra i hop just nu eftersom vi har tagit ansvar för allt arbete vi har att göra och ser till att det blir gjort. Vi har en stor back log sedan jul och det är inget ovanligt, det har vi alltid, men i år är den större än någonsin. Det beror dels på att vi gick i hop med en annan organisation i April, men istället för att ha dubbelt så mycket att göra som väntat så får vi in minst tre gånger så mycket arbete varje dag. Dessutom fick vi inte ett dubbelt så stort team, utan bara en extra person, men egentligen är det ingen skillnad för Fiona är mamma ledig. Vi har en temp för tillfället men henne får vi bara behålla i en vecka till. Great.

Sedan har vi våran nya Brand Launch i vår och då kommer det bli ännu mer att göra. Det är helt idiotiskt att dom inte kan ge oss en temp så länge Fiona är borta. Vi drunknar i arbete och det kommer garanterat hålla i gång resten av året. Det kan bli lite bättre efter sommaren, men jag tvivlar starkt på det.

Jag pratade också med Hanna om brevet vi fick som sa att vi inte fick någon löneförhöjning. Hon hade fått ett likadant och hon sa att bara dom som bytt arbetsgifter fick en löneförhöjning för vi har inga pengar alls för tillfället. Det blir alltid en löneförhöjning efter våran annual review i April, men det brukar vara mellan 1 och 3%.

Så...leta nytt jobb var det ja...