onsdag 6 januari 2010

Snö kaos

Trots att snön knappt lagt sig i kings cross där jag jobbar så stängde vi tidigt. klockan kvart i 3 i dag gick mina chefer hem (båda boende åt kent hållet). Fem minuter senare gick Abbie hem för hon bor i Surrey och alla tåg i stort sätt från Victoria var inställda. klockan tre gick resten av oss hem. Jag kom till Archway bara för att upptäcka (som väntat!) att varken 43an eller 134an gick längre, kul jul. 263an gick däremot så jag hoppade på den och gick av i Highgate. Där blev jag mött av följande:

7 till 8 bussar som fastnat på vägen för att det var för halt. Jag gick längre ner mellan Highgate Woods och Queens Wood och fick en trevlig dusch snö från träden då det började blåsa.





Väl hemma stötte jag på en 5 bussar till och det fanns ännu fler uppåt gatan. Herre gud. Det är helt otroligt! Jag väntar mig inte att England ska fungera lika bra som Sverige vid snöoväder eftersom vi har det oftare, men att stora bussar inte kan åka på lite snö?
Så här fint såg mitt hus ut. Några killar gick förbi och muttrade högt nog för att jag skulle höra om att folk(jag) är töntiga och tar kort och säljer till media. Med en Blackberry??? Eller hur. Undrar vad dom skulle betala för dom bilderna.
Och min trädgård. Jag hade dörren öppen i max fem minuter. Brrrr. kallt.
Ska bli intressant att se om man kommer till jobbet i morgon. Troligtvis smälter snön under natten, tyvärr.