måndag 11 januari 2010

Detox


Och så var det dags för årets annual detox. Det betyder inget kaffe, ingen diet coke, ingen alkohol, inga mejeriprodukter, ingen pasta, ris, potatis eller bröd (Förutom fullkorns ryvita). I 12 dagar (minus en dag som jag får dricka vin) Lätt som en plätt.

Den började i morse klockan nio med att sparka mig i huvudet (inget kaffe) och fortsatte ett par timmar senare med illamående (inget kaffe) och såg till att jag nästan somnade på eftermiddagen under det superviktiga Brand Development Mötet (inget kaffe).

Förskyld som fan och totalt utan energi gick jag till gymmet med Helene och simmade och hann även med 5 minuter i steam rummet. Nu har jag precis ätit middag och mår lite bättre.

Det här har varit min dagliga diet.

Frukost: Smoothie med endast frukt och bär. kopp detox te.

Förmiddag: Vatten. Mer te.

Lunch: Salad från det veganska cafét vid jobbet (rödbettor, linser, vegansk coleslaw(utan mayo), tomat, gurka, homous och vegansk burgare)

Eftermiddag: Mer vatten och te.

Middag: Lax filé med gurka, rädissor, tomat, sparris, rödlök och ägg. Aloe Vera juice, vatten och vitaminer.

One day down, 11 to go.