söndag 31 januari 2010

En utflykt till Bicester Village



I går var jag och Anna i Bicester Village, en outlet by i Bicester i Oxfordshire, norr om London. Jag har aldrig varit där förut, men eftersom dom har en Smythsons affär och jag behövde en kalender så åkte vi dit.

Tåget gick relativt smärtfritt även om det var fullpackat, men vem har kommit på den smarta idéen med shuttle bussarna från stationen? För £2.20 för en tur och retur biljett så får man den stora äran att vänta i en kö i ca 20 minuter (om du har turen att stå långt fram. Hamnar du långt bak så kan du få vänta upp mot en timma) för att "bussarna" bara har ca 6 säten. Varför inte spara bensin och tid och skicka en större buss till varje tåg? I bland undrar man ju..

Jag hittade ingen Smythson. Tyvärr sålde dom inte kallendrar, men jag hittade en hel del annat..

The White Company är min nya favoritaffär. Jag är ledsen IKEA, men jag har en ny kärlek!

Jag hittade dom här vackra kuddarna som var reducerade från £30 styck ner till £10. Dom påminner lite om påslakan som mamma brukade ha när jag var liten.


Jag älskar ljus och dom här med doft av ingefära, lime och citrongräs luktar jättegott!

Andy brukar vara ganska "spray happy" med våran febreeze air freshner (Det går åt en i veckan ungefär), så han har fått stränga order om att hålla sig borta från den här...


Vi var inne på Matthew Williamson också där jag var nära att köpa både en siden sjal och ett armband, men jag nöjde mig med ljuset Ocean som faktiskt luktar som havet! Jag har det tänt bredvid sängen nu när jag skriver.



På vägen tillbaka var vi båda tröttna och frusna. Tåget gick så långsamt att jag aldrig trodde vi skulle komma hem. Här ser ni den vackra solnedgången från tåget någonstans i Buckinghamshire..


När vi kom tillbaka till civilisationen var det mörkt och ännu kallare. "Titta", sa Anna plötsligt. "Är det där månen?". Äh, det kan det väl inte göra tänkte jag. Den är ju enorm! Men det var det. Det är inte jätte lätt att ta kort på månen om man inte har en bra kamera, men jag gjorde en försök med hyfsat resultat!

Vad passar bättre efter en lång dag än att ta ett glas vin på en trevlig bar med trevligt sällskap? Fast vi var trötta så gick vi till Coco Momo på Marylebone High Street och träffade Linda. Coco Momo är verkligen en trevlig bar med mycket gott vin och inte alls särskilt dyrt. Jag gick hem lite senare än jag tänkt mig, så nu får jag dra ner lite på festligheterna ett tag känner jag!