tisdag 5 januari 2010

Böcker


Den senaste tiden har jag varit riktigt duktig på att läsa. Jag älskar böcker, men jag är lat så läser gärna tidningar i stället som Heat, Now, Closer, Cosmopolitan etc etc. När jag säger "etc" så menar jag plus 10 till 15 andra likadana. Varje vecka. Det är så illa. Eller var. För jag är botad! Mina mode biblar (Elle, Vogue, Vanity Fair, Style...) läser jag fortfarande och jag unnar mig en eller annan "That`s Life", men alla dom andra får stanna på hyllorna hos WH Smith.

Jag började vänja in mig lite smått med "chick lits" som Sleeping around och Girl with a One Track mind, men jag har också läst två andra superbra böcker som är mycket bättre för min hjärna, nämligen:


Båda böckerna är jätte bra och Murakami speciellt är en fantastisk författare. 1984 är mörkare och ibland jobbig att läsa, men den är bra så det är värt det. Allt ni behöver veta om den boken är att den utspelar sig 1984, kom ut 1949 och att orden "Big Brother is watching you" förekommer ofta. Orwell var med andra ord steget före. Läs den och ni förstår vad jag menar!

Just nu läser jag



för jag kan inte bara läsa intelligenta böcker, ju!