måndag 25 januari 2010

Helg på Titanic Spa



Tre ord. Vilket fantastiskt spa! Direkt när vi kom dit tog dom hand om våra väskor och vi fick fylla i en formulär för att sedan byta om till en brun, skön morgonrock och tofflor. Vi började med Heat Treatment, vilket innebär att varma upp kroppen för att sedan kyla ner den igen genom att gå in i massa rum.

Det första rummet var en bastu med torrvärme som var väldigt behaglig. Nästa stopp var ett crystal bath room som var som ett hett steam room. Sedan fanns det ett fotbad som du kunde ha varmt eller kallt.

The Crystal Bath Room

The Ice Room

Vi skippade kall duschen och isbaljan (Fegade ur) och hoppade i stället ner i en iskall pool. Sedan gick vi in i en till bastu och sedan in ett isrum som var så härligt! Sista stoppet var ett aromotherapy rum med normal värme.

Efter det gick vi in i Relaxation rummet där det fanns sköna soffor och beanbags. Där kunde man läsa, sova eller bara ligga och slappna av.

Sedan var det dags för våran facial. Gud var underbart det var! Det verkligen värt £75! Jag tro till och med Karin är lite Elemis frälst nu!

Efter facial var det dags för lunchen vilken var ganska dålig. Potatis, sallad och bröd typ. Det fanns kyckling med ris, men det äter ju inte jag!

Restaurangen
Det vi verkligen inte väntat oss var rummet. Eller sa jag rummet? Jag menar lägenheten! Vi hade en lägenhet på två våningar med en stor balkong!



Utsikten från balkongen var jätte fin



Och dom hade till och med lagt in juice, mjölk och smör i kylen till frukosten..
...Och en korg med bran flakes, mussli, frukt, crossainter och marmelad.

Det blev lite champagne innan middagen!

Jag på restaurangen.
Det enda som inte var bra var maten. Här är min förätt. "Mushrooms och crustini." som i verkligheten var rå svampsoppa med soggit bröd.
Laxen var dock ganska ok, men vet i 17 vad dom trodde dom gjort för sås. Det smakade bara mjöl. Hmmm...
Chokladtårta som var alldeles för söt. Karin däremot fick en äppelpaj där dom verkade totalt ha glömt sockret.
Efter lite mer champagne var det sovdags i världens skönaste säng..
...med skylights ovanför....

Söndag Morgon var regnig och grå i Yorkshire.


Vi checkade ut klockan halv tio och gick ner i Heat Treatment rummen innan massagen. (Min rygg värker verkligen i dag så jag borde nog unna mig en massage lite oftare!) Sedan låg vi i polen och jacuzzin till det var dags att åka.

Poolen med Jacuzzi

På vägen tillbaka stannade vi ett par timmar i Manchester och år lunch med min kompis John, fast både jag och Karin var så trötta att var nog inte världens bästa sällskap. Sedan bar det hem till London igen. Jag längtar redan tillbaka!