söndag 10 januari 2010

Prommenad och lunch på Hampstead Heath



Jag älskar att gå på promenad men jag kom på att jag aldrig går ut och går om jag inte ska någonstans. I dag skulle jag träffa Mariah på Freemasons Arms och då passade jag på att ta en promenad på Hampstead Heath. Det var kallt, halt och grått men trevligt i alla fall!





Mariah ska tyvärr flytta tillbaka till Sverige så vi tog våran sista lunch på våran favoritpub, the Freemasons Arms. Här är Mariah.
och jag...
Jag åt god lax, med potatis, spenat, tomat och någon sås.
och det blev hallon och amaretto Tiramisu till desert..
och chocolate Martini. Lethal!
Vi gick sedan på promenad mot Belsize Park. Jag tycker den här kyrkan mitt emot Freemasons arms är så fin!
Det här huset har någon människa byggt på Downshire Hill mitt i bland alla andra vackra hus. Det har glasväggar på framsidan, plåt på sidorna och är byggt neråt i stället för uppåt om ni förstår vad jag menar (Dom har alltså grävt ett stort hål i trädgården). Älska eller hata,k ja vad säger ni? Personligen förstår jag inte poängen med glasväggar då man bor mitt i stan och måste ha persiennerna stängda hela tiden.