torsdag 17 december 2009

Stressig dag

Det är mayhem på jobbet för tillfället. Innan jul så här är det helt fruktansvärt. kort sammanfattning.

Vi har en virtual gift catalogue där folk kan köpa tex en ko till någon i Indien i stället för en julklapp och för det får dom ett julkort. Det är bara det att vårat fulfilment företag som skickar ut korten inte vill jobba med oss eftersom vi inte är stora nog. Dom arbetar med en ännu större organisation som dom tjänar mer pengar från. Detta betyder att för tredje året på raken har dom gjort bort sig och inte skickat ut folks beställningar vilket betyder att vi måste deala med arga kunder.

Så varför byter vi inte fulfilment företag? Ja det är tyvärr inte lätt. För det första finns det inte många som gör sådant och för det andra så är det fruktansvärt dyrt eftersom ett helt nytt datorsystem måste installeras och annställda måste tränas etc.

Strax innan jag skulle gå så ringde en tant och bad om ett kort via email som hon kunde ge till sin sons lärare i morgon bitti. Min chef hade skickat mig ett kort som hon gjort själv, som var jätte fint och jag tänkte att det är bara att ändra texten. Men inte. Dokumentet var låst och hur vi än gjorde kunde vi inte fixa det. Då var jag så trött på hela skiten att allt rationellt tänkande flög ut genom fönstret och jag hade ett mini breakdown. Tack och lov kunde mina kollegor tänka bättre och ringde upp tanten och sa att vi kunde skicka det tidigast klockan 8.30 i morgon bitti. Hon sa att det gick bra om vi skickade den till jobb mejlen och så var allt fixat.

Sedan träffade jag Mia på en kaffe i Muswell Hill och det var jätte trevligt. Tyvärr serverar inte starbucks kaffe med vodka smak för det hade behövts!