tisdag 15 december 2009

Ombokad biljett

klockan sex i morse ringde jag BA. I 20 minuter fick jag lyssna på reklam om deras services samt "we are looking forward to taking your call". Seriöst. Hur kan dom säga det med ett straight face? Finns inte en customer service assistant i hela världens som vill ta samtal för BA just nu.

I alla fall fick jag prata med någon som lät ungefär lika glad som jag väntade mig att dom skulle låta, men dom gjorde sitt jobb i alla fall. På måndag klockan 14.20 åker jag nu i stället.

Jag bad en tyst bön att min chef skulle förstå att jag måste ta en extra en och en halv dag ledigt, vilket hon gjorde. Eller jag tror hon gjorde det. Hon har varit sjuk och erkände att hennes hjärna inte funkade och bad mig mejla dom nya datumen till henne vilket jag gjorde. Inga problem. Skönt.