fredag 11 december 2009

Christmas Staff Party


Oj, oj, oj...ni vet vad som brukar hända på ett standard office Christmas party? Någon hånglar eller flirtar med någon, någon dansar på bordet och någon gör bort sig extremt mycket inför chefen? Well, vårat office party hade allt och lite till.

Vi började redan klockan två på the Fence i Farringdon, som är en jätte trevlig pub, men dyr och dom lurade oss på maten, så istället för en 10 pund per head buffet så fick vi något i stil med 2 pund per head. Det slutade med att alla var fulla redan vid 5 tiden. Lyckat.

kelly dansade på borden och flirtade med Zam. Zam flirtade tillbaka. kelly dansade sedan för några gubbar i 50års åldern och Zam gick hem. kelly beskyllde Zam för att vara intresserad av Abbie och även hon gick...fast till en annan pub.

Abbie var total full och spenderade hela kvällen med att berätta saker för våran chef som hon inte borde ha sagt. En konversation gick så här.

Abbie: Zam and kelly fancy each other.
Jo: Yes, that is obvious.
Abbie: They email each other all day.
Jo: Hmmmmm...
Abbie: I mean, while they are doing work of course!
Jo: Hmmmm..
Abbie: Shit, I really should not have said that to my boss!

En kille i ett annat team berättade för Jo och hans chef Lisa att han var intresserad av deras chef. Tyvärr var han för full för att berätta det med ord, men med hand gäster och ett eller annat ljud förklarade han det ganska bra. Ni kan ju tänka er hur det gick!

Jag bestämde mig för att följa med Abbie hem, men eftersom hon bor i Tadworth i Surrey så tar det 100 år att åka dit. Jag köpte en biljett, men råkade lämna kvar den i maskinen. (Jag var inte helt nykter jag heller!) så Abbie fick åka själv. I morse ringde Abbie och frågade vad som hänt. Hon har inget minne av kvällen! Men en sak kom hon i håg...

Abbie hade somnat på tåget och vaknat på sista hållplatsen i Tattenham corner. Tur nog är det bara en station efter hennes så hon bestämde sig för att ta en taxi. Hon flaggade ner en och hoppade in. Visst var det en bil med någonting på taket, men det var inte en taxi va det Abigail? Nej, bilen hade blåljus på taket. Abbie hade hoppat in i en polisbil! Tur nog så tyckte dom det var jätte kul och körde hem henne. Dom hade kunnat arrestera henne för att vara "drunk and dissorderly."

Jo skickade ett mejl i morse och ska att vi borde gå ut på en "team drink" I januari (Tydligen min ide! Ha ha) Av någon anledning så tror inte jag att det är en bra ide...

Från vänster: Anders, Emma, Lorreine, kelly och Jamie.

Abbie och jag tidigt på kvällen...
Och mycket senare.
Lorreine och Lisa

Jo och Jenny