tisdag 1 december 2009

Drinks and Dinner on a School Night

I går träffade jag Karin, Stina, Emely, Sofia, Maria och Eva Albannach. Det är en skotsk restaurang på Trafalgar Square och Stina rekommenderade den på grund av den trevliga cocktail baren och det var verkligen ett bra val. Tyvärr visste inte servitörena vad dom sysslade med, men det gjorde tack och lov kocken för maten var mycket god!

Karin och Stina
Emely, Maria och Eva

Jag och Karin
Vi drack en jätte god flaska med Syd Afrikansk Sauvignon Blanc
Kammusslor till förätt. (Nej, jag hade ingen aning om att det hette det på Svenska. Jag var tvungen att slå upp det! *skäms*)
Grillad lax med spenat och bearnaise sås
Scotsh mess till efterätt
Ett gäng killar störde oss efter middagen genom att ta kort på oss. Feg som jag är skulle jag aldrig säga någonting, men det gjorde Stina. Hon tog tag i närmaste servitör och sa att det var lite obehagligt och han gick dit för att säga till dom.

Karin och jag bestämde oss för att gå och ta ett glas vin till på the Trafalgar som låg vägg i vägg med restaurangen. Sist jag var där var när min kompis Ida fyllde 21 och vi fick all sprit betald av ett gäng killar från Knightsbridge som var ute med pappas kreditkort. Jag kommer i håg att det fanns flaskor med gin och Champagne på bordet då men i går drack vi dyrt vin i stället.

Karin
Jag
Söta juldekorationer

Klockan ett åkte vi hem. Min nattbuss slog rekord med att ta mig hem från Tottenham Court Road på 20 minuter flat. Klockan halv tre var jag i säng. Skojar du att jag var trött i morse. Men vi hade det trevligt i alla fall!