lördag 5 december 2009

Fredag i Monument

Jag älskar the City och jobbade i 6 år vid Monument och det var där jag träffade både Craig och Andy som även dom jobbade där. När jag och Craig träffas så brukar vi gå dit.

I går gick vi och åt på Mugen som enligt mig är en av det bästa Japanska restaurangerna i London. Den ägs av Japaner, har Japanska anställda och många Japanska kunder. Eftersom den ligger i City är luncherna väldigt busy, medans man aldrig behöver boka bord på kvällen. Dom har så mycket annat än sushi på menyn och till och med Andy som inte gillar Japansk mat (Läs: Har aldrig provat) var imponerad.

Några rätter vi beställde var... Japansk omelette.

Beef Tataki..
Prawn Tempura...
Black cod (Starkt rekommenderad!)..
och deras specialitet. Grillade ostron med bechamel sås och ost! Helt fantastiska! Don't knock them until you've tried them!
Sist, men inte minst, sushi rolls.
Craig bjöd på middagen och det fick han gärna göra. Han har nämligen fått ett nytt jobb. Det är inte permanent, men strunt samma. Det är ett jobb fram till Mars. Craig blev varslad från investerings banken JP Morgan precis i början av crashen och börjar nu få slut på pengar. Man lever ju efter vad man tjänar och det är inte lätt att inte ha några pengar när man tidigare tjänat 80,000 pund per år. Jag tror inte att han har något emot att jag berättar vad han tjänar på sitt nya jobb för det är skrattretande mycket pengar. Till och med för honom...Han tjänar 9,000 pund......
.....i månaden. Här ser ni hans söta fru Ilaria som har en stor anledning att le då hennes man har precis köpt en ny, shiny Mulberry Roxanne till henne.

Och min mycket fattigare pojkvän. Men jag älskar honom i alla fall!
Och så jag.