lördag 26 december 2009

Mitt 2009 i text

Hittade denna lista hos Matilda så jag nkte gör en lika dan.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag besökte Sardinien, jag blev klar med min utbildning, jag gick på min först gym klass (Har tidigare bara gjort stryrketräning och cardio)

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Ha ha. Nej. Jag sa att jag skulle sluta spendera så mycket pengar och det gick ju åt helvete. Det ska bli mitt löfte även i år.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja. Fiona fick en liten Bianca May och Caroline fick en Cornelia.

4. Dog någon som stod dig nära?

Ja, min Pappa gick bort i Juli.

5. Vilka länder besökte du?

Sverige, England, Sardinien.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?

Ja, ett eget hus eller lägenhet.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

11 Juli. Det var den dagen min Pappa dog. Den 14e Juli för det var min graduation.

8. Vad var din största framgång 2009?

Mitt 2:1 degree är jag väldigt stolt över och jag klarade det trots omständigheterna.

9. Största misstaget?

Att skaffa ett nytt kredit kort.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag har varit väldigt ofta sjuk i år. Mycket feber och förskylning.

11. Bästa köpet?

Min Mulberry Meygan väska.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Flygresor, hyra och kläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att min pojkvän äntligen växt upp!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Kings of Leon – Sex on Fire
SugababesAbout a Girl
Girls Aloud– Hela Out of Control albumet
Black
Eyed PeasMeet me half way

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsenare. Garanterat. Jag hoppas på ett bättre 2010.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Pluggat hårdare.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Spenderat mindre pengar.

18. Hur tillbringar du julen?

Hemma med familjen på landet utanför Stockholm.

19. Blev du kär i år?

Jag har varit kär i samma person i över sex år.

20. Favoritprogram på TV?

X Factor, Americas Next Top Model,alla program på E. Jag tittar endast på sådant som inte kräver någonsomhelst hjärn kapacitet.

21. Bästa boken du läste i år?

Sputnik Sweetheart av Haruki Murakami.

22. Största musikaliska upptäckten?

kings of Leon tror jag. Jag är alltid sist med att upptäcka bra band.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Ett Tiffany halsband.

25. Något du önskade dig men inte fick?

Nope. Inget alls.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Jag åkte till Bournemouth en helg med min sister in Law Sandra, Lena, karin, Lisa, Jenny och Sarah. Själva festen hade jag på min lokalpub.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att min pappa fått leva.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Jag har upptäckt höga klackar igen!

29. Vad fick dig att må bra?

Min pojkvän, min familj, mina vänner och att shoppa fina väskor.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?

Ingen speciell.

31. Vem saknade du?

Pappa.

32. De bästa nya människorna du träffade?

Jag träffade så många i år: Min gamla klasskompis Sarah (Vi studerade i hop 00-01) kom tillbaka till England (Från Australien) och åkte tillbaka igen. En massa trevliga Svenska tjejer: Matilda, Anna, karin, Stina, Emely, Sophia, Maria, Eva, Mia, Helene, samt en massa släktingar som jag inte sett sedan jag var liten.