måndag 21 september 2009

Vilket Masters?

Jag håller på att leta efter Masters degrees som jag vill gå. Vet ej om jag har råd att gå ett än eftersom man inte kan söka lån till masters här (och jag tänker inte gå i närheten av djävulska CSN). En ide är att göra kursen online och då behöver jag "bara" skaffa fram £5000 eller något till avgiften.

Då har jag hittat en Executive MBA i Fashion på LCF. Kursen är helt ny och inte ännu godkänd, men det ska tydligen börja år 2010 om den går igenom. Den är online, halvtid på 18 månader och dom gör även utbyte med F.I.T i New York så det skulle verkligen vara kul att gå den kursen. Dessutom ska ett MBA kunna leda till ett riktigt stort jobb i framtiden (om man jobbar hårt så klart) som tex till att bli CEO för ett större företag. Det är bra att sikta högt!

Jag vill även göra ett Fashion Journalism masters på antigen Central Saint Martins eller LCF for det har alltid varit en dröm att plugga journalistik. Jag vet dock inte om jag har det självförtroende att bli journalist. är det kanske dags att lägga den drömmen på hyllan nu?