onsdag 9 september 2009

Craig och Ilarias bröllop 5/9/2009


Och så kom äntligen bröllops dagen. Det var varmt. 35 grader redan klockan 11. kyrkan var en gammal katolsk kyrka som låg precis vid havet och om det var varmt inne så var det ännu hetare i kyrkan!
kyrkan

Craigs farbröder, Craig och hans pappa.

Ilaria anländer.

Ilaria med sina tärnor Pam och Kasia. Tärnornas klänningar är från Monsoon. Visst är dom fina?


Jag och Andy

Craig och Ilaria ger sina vows...på Italienska.

Lunchen på St Molas Golf Resort, nära Pula


Alla vid det rosa bordet. Från vänster jag, Andy, Paolo, Isolda, Annika, Shabir, David och Sonal.

Det serverades en 6 rätters lunch. Har är den 2:a som bestod av friterad jätte räka, krabba med vattenmelon och mango sås och tonfisk filé

Pasta med kräftor, ost och persilja sås.

Risotto med svamp och blåbär(!)

Havsabborre med tomatsås.


Tårtan. Visst är toppingen rolig? (Den ska föreställa en full skotte som blir hemdragen av sin nya fru. Passande...)

Bordsplaceringen.


Små askar med mandel med socker och mint överdrag


Jag utanför hotellet i Isabella Oliver klänningen.

Festen hos Ilarias mamma och styv pappa i Sarroch

Festen på kvällen var bara så kul! Ilarias föräldrar har ett stort hus och en ännu större trädgård.

Det grillades hela grisar och lamm på öppen eld.

Dom har lime och citron träd i trädgården.


Jag och Craig.

köttet styckas.

Jag efter för många gin och tonics.