tisdag 1 september 2009

Ristorante Pizzeria

Vi har precis kommit tillbaka till hotellet efter att ha spenderat ett par timmar i Baia di Nora, vid stranden utanfor Pula. Vi gick till en helt fantastisk pizza restaurang (men den var antagligen helt basic för en Italienare) där dom serverar helt enorma pizzor! Jag åt en jättegod pizza med mozarella, tomat, krabba, räkor, persilja och vitlök.

Jag satt och pratade med Ilarias (bruden) pappa Amatore som visar sig kunna jätte bra engelska och han är också jätte trevlig. Han sa att jag måste prova Bottarga som är Sardinsk pressad kaviar som man river över pasta. Jag tänkte prova det på pizza, men han sa att det inte var lika gott, så jag far prova det en annan dag eller kanske köpa hem lite. Ska även köpa hem lite parmesan ost. Dom säljs här i jätte bitar och kostar ca £5 för ett kilo.

Det blir stranden igen i morgon. Hoppas jag. Någon gång i veckan vill jag åka till Chia som ligger i närheten. Jag har sett stränderna i Chia på bilder och dom är ännu finare än vid Pula och Baiadi Nora.




Det finns palmer överallt.

Craig på restaurangen.


Vinet serverades i en liten kanna

Världens största (men godaste!) pizza!