fredag 4 september 2009

Onsdag kväll med Craig och Ilaria

Ingen går ut i Sardinien före klockan nio. Det har blivit så illa att min dygnsrytmn har blivit totalt omvänd. Jag går upp och äter frukost på hotellet kl 9.30 och sedan äter jag ingenting för än klockan tio på kvallen.

I onsdags kväll var vi ute med Craig och Ilaria (brudparet) och jag åt bara en grönsallad med bortega (pressad, skivad fiskrom) och drack alldeles för mycket vodka. Ni kan ju gissa hur det slutade.

Saken är den att sitter du på en bar ett tag så får du mer och mer sprit i glaset. Efter ett tag, om dom gillar dig, så har du 3/4 vodka och 1/3 cola i glaset. (demonstration nedan och detta var bara min 2:a drink)


Andy, slipper "problemet" med spriten. Han dricker bara öl!

Craig, Amatore; Ilarias pappa och Ilaria.

Jag (Ja, jag ar svettig. Det är fortfarande ca 30 grader varmt på natten)

Utanför baren.

Och så ett typiskt turist kort