fredag 4 september 2009

Möhippan och svensexan


På Torsdag kvällen gick tjejerna och killarna ut på möhippa, respektive svensexa. Craig hade sagt till mig innan att "I know you think you are one of the guys, but it does not matter". Jag fickalltså inte följa med killarna.

Vi tjejer träffades på restaurang Da Giancarlo klockan 8.30. Jag var där, Craigs mamma och fastrar var där. Lika så Craigs tjejkompisar, Ilarias mamma och hennes fastrar..men ingen Ilaria.

kl 9 började vi bli så smått irriterade. kl 9.30 var vi ganska förbannade. kl 9.50 dök hon äntligenupp. Hon bad inte om ursäkt för att hon var jätte sen och att hon varit på 3 barer med sina kompisar innan hon dök upp på restaurangen. Hon bara sa att detta var "the Italian style". Jag vet att det är hennes dag, men gör man så?

Jag hade ingen större lust att betala 40 euro för nattklubb och strippor så jag och några andra våldgästade svensexan i stället. killarna tyckte det bara var roligt eftersom många gått hem tidigt och dom började få tråkigt.

kl 3 var vi tillbaka på hotellet och på vägen träffade vi Ilaria med vänner. Hennes kompis Annika som bor på samma hotell som oss hade blivit utelåst från sitt rum och hennes pojkvan sov så djupt att han inte hörde hennes knackningar. Det slutade med att hon kom till vårat rum och drack öl till klockan 5 på morgonen.

Och så var kvällen räddad trots allt.



Pizza med rucola och parmesan.

Ilaria med hennes vänner och mamma.

Yours truly..


På svensexan.

Amatore och Andy.