onsdag 5 augusti 2009

Stockholm

Det är inte en bra resa när man måste åka hem på sin pappas begravning. Det är inte heller kul att se sin mamma konstant ledsen eller att gå in i deras sovrum och för en sekund tro att pappa ligger på sängen och löser korsord.

Begravningen var kort och fin. Jag bröt i hop nästan med en gång, men det kändes bättre när vi kommit hem. Det var också trevligt att se alla släktingar som jag inte satt sedan tonåren.

Det var inte bara en deppig resa. Jag hade trevliga stunder också. Har kommer en väldigt massa bilder.




Soluppgång. På Heathrow Express kl 5.10 på morgonen.


En ganska så tom Terminal 5.

Äntligen framme I Stockholm!


Mamma och äldsta syster vid busshållplatsen, på väg ut till stranden.

promenad genom Grödinge. Landsbygd utanför Stockholm.


Här växte jag upp.




Min gamla skola.






Solnedgång sedd från våran trädgård.

BBQ hos Niklas och Sophie







Det blev nog lite för mycket vin. Jag rökte nämligen en cigarr!

En ute kväll i Stockholm

Vi började kvällen på Terassen på Scandic Sjöfartshotell vid slussen. Jag vet vad ni tänker! Scandic hotell, vem fan vill dricka där? Jag tänkte precis så själv, men detta är en av Stockholms best kept secrets på sommaren. Bättre utsikt än båda mina favoriter Gondolen och Mose Backe som ligger precis bakom hotellet. Få inte för er att äta där bara! Inte för att jag provat maten, men menyn var fruktansvärd! Vad sägs om svärdfisk i mangosås med ananas och cashew nötter? Usch!

Vi hamnade sedan på en grekisk restaurang i SOFO där en varmrätt bara kostade 100 kr! Riktigt gott var det också!

Efteråt hamnade vi på koh Phangang där vi drack världens godaste Strawberry Daiquiries! Yum!


Lena på Terassen.


Jag.


Andy som inte gillar att vara med på bild.


Fin utsikt över världens vackraste stad.




På promenad genom söder.

Luftballonger är bara så Stockholm på sommaren!

Katarina kyrka.

Lena och Björn(min bror) på restaurangen.


Jätte god förätt. Tomater och haulomi på vitlöksbröd!


Strawberry Daiquiri på koh Phangan.

Sista dagen på stranden












Tillbaka i gråa London