söndag 16 augusti 2009

Annas födelsedag

I går var det fest hos Anna i Crofton Park. (Nej, jag visste inte var det låg heller, men det ligger i Lewshams kommun, nära Brockley i södra London)

Matilda och jag träffades på Victoria Station och jag kom försent p.g.a London transport, vad annars. Victoria line var avstängd. Lika så Jubilee Line. Jag satt fast i Euston i en kvart och på Embankment i ytterligare 5 minuter. £5.80 ska dom ha för ett one-day travelcard på oyster kortet, zon 1-4. Jätte bra value. Not. Tur att jag inte använder tunnelbanan varje dag.

Vi kom fram till slut i alla fall och blev bjudna på god mat och en massa vin och cider (kopparbergs. Päron) kvällen var jätte trevlig, men den tog slut alldeles för tidigt. Jag han med sista Northern Line från Waterloo och tur var väl det för att åka buss från sydvästra till Norra London är inte roligt.

Här kommer lite kort...






Matilda på tåget med Annas present.

Crofton Park


Matilda

Anna (nej, jag har ingen aning vad hon gör heller) och Michael.

Viv som jag aldrig träffat tidigare, men vi gick tydligen på gymnasiet tillsammans. It's a small world...

Annas Andy.

Jag. Notera fylleblicken.