torsdag 13 augusti 2009

En helt vanlig Torsdag i London

Jag bloggar på min absoluta favorit plats. I sängen!

03.50 Vaknade och märkte att Andy inte lag i sängen. Hittade honom sovandes på soffan, med playstation på, och drog in honom i sovrummet. Somnade om.

6.45 Vaknade till väckarklockan och försökte väcka Andy. Han bad mig hålla tyst och somnade om.

7.05 Väckte Andy igen som svor till eftersom han nu inte skulle hinna med tåget till jobbet. Somnade om.

7.45 Vaknade. Gick upp.

8.10 På bussen till jobbet. Hade glömt köpa busskort men hade £1 på oyster kortet. Hurra!

8.50 Mamma ringer och undrar om hon stör. Ville veta varför jag och Andy brakade i går kväll. Suck.

8.55 Anländer till jobbet. Pratar mode och kläder med min chef.

9.00-12.30 Svarar på säkert 30 brev och tar ca 10 telefon samtal från våra supporters. (Jag jobbar på en välgörenhetsorganisation)

12.30 Lunch: Sallad och liten bakpotatis. Är fortfarande hungrig så köper Cheese and Onion crisps och choklad. Skumt. Jag äter aldrig sådant i veckorna. Undra om det har någonting att göra med att jag drömde att jag var gravid.

Jag äter lunch vid datorn. Letar skor till Sardinien på internet. Hittar ingenting.

13.30-5.00 Svarar på en massa e-mails. Hinner med några privata ocksa.

17.00 - Home time! Det är det bästa med mitt jobb. Jag behöver aldrig jobba över!

17.55 - Hemma lite tidigare än vanligt och hittar en inte så rolig överraskning i brevladan. En ny council tax räkning på nästan £200. Dom har nämligen uppgraderat oss från band A till band D och det betyder nästan dubbelt så mycket varje månad. Counciln vet inte vad dom sysslar med. Våran lagenhet är absolut inte värd så mycket att den ska vara i band D. Ska överklaga. Jäkla council!

18.40 Går till gymmet Ligger bara 10 minuter här i från.

19.00 -19.45 Body Pump. Gick ganska så bra i dag.

19.50 - Går till Marks and Spencer och handlar lite mat. Glömmer toalett papper så måste även gå in på Sainsburys, längre ner på gatan.

20.20 - Hemma. Lagar mat till mig och Andy. Spagetti med vegetarisk "kyckling filé", sparris, spenat och ost till mig, korv med mos och ärtor till Andy.

21.20 Duschar. Orkar inte bada i dag.

21.50 Bloggar, äter yoghurt och ser på TV.

23.00 ZZzzzzzzzz. (Är planen i alla fall. En timma tidigare än vanligt)