torsdag 27 augusti 2009

Handla på Waitrose


Tidigare i år öppnade Waitrose en affär i Angel, nära där jag jobbar. Det är lite dyrare än andra mataffärer, men dom har mycket fair trade, free range och kött från så lokala bondgårdar som möjligt.

Jag gick förbi där i dag för att handla lite mat och fick i kassan en grön plast mynt. Det skulle jag lägga i en insamlings box vid dörren och för varje plast mynt gav Waitrose riktiga pengar till välgörenhet och jag fick välja mellan 3 olika organisationer i Islington. En var för unga människor med HIV, en var för sjuka barn och en var för support för äldre människor och deras familjer när dom måste åka in på äldreboende. Jag valde den sista. Förra månaden var det 3 organisationer som fick dela på ca £1,000. Det tycker jag är ett jätte bra initiativ. Dessutom ger Waitrose nu gratis leverans för beställningar över £50, så jag kommer garanterat att handla mer på Waitrose i framtiden.