torsdag 6 augusti 2009

Long live the Cleavage!

Bild från Now Magazine

Jag läste en artikel i går om bröst och dom använde den otroligt snygga Holly Willoughby (Engelsk TV personlighet) som exempel. Artikeln frågade om tjejer ska få visa så mycket bröst i arbetslivet eller om dom ska hålla dom gömda under en knäppt skjorta. Tydligen börjar city tjejer knappa upp fler och fler knappar i kavajen och de tjejer de frågade tyckte det fanns en tid och plats för sådant och jobbet var inte en sådan plats.
Jag tycker att folk ska sluta vara så jävla konservativa. Vad spelar lite bröst för roll? Jag menar inte att dom ska ramla ur toppen eller klänningen på kontoret precis (då är det nog dags att köpa en storlek större), men Holly (ovan) ser klassiskt vacker ut och även om uringningen är djup ligger brosten på plats.
Jag är själv blessed (om man frågar min pojkvan eller mina killkompisar) eller cursed (om man frågar mig när jag försöker shoppa en BH) med stora bröst och sanningen är den att jag ser inte klok ut i helt uppknäppt skjorta eller top med hög krage. Det är också jäkligt svårt att gömma dom. Dom finns där vare sig jag vill eller inte.
En del tjejer i artikeln tyckte att djupa u-ringningar ser slampigt ut. Jag tycker att nu får det vara slut med att kalla varandra för slampa! Det gör det bara ok för killar att kalla oss det!
Det finns helt självklart dresscodes på olika företag och dom ska man självklart respektera, men annars tycker jag folk ska sluta bli upprörda för att någon visar lite bröst.