tisdag 3 februari 2009

Walking in a Winter Wonderland...




Nu har snön börjat smälta (den ligger inte kvar länge här). Tyvärr kanske jag ska säga fast jag tror många inte håller med efter att allt stannade upp i går Jag och Andy var som två barn och skrattade och kastade sno på varan. Där vi bor i Muswell Hill finns det många gröna områden (en skog precis framför och en bakom huset). Vi har en sådan tur som bor har! Överst ser ni en "beer garden" som tillhör våran lokal pub "The Woodman" som ligger precis vägg i vägg med Highgate Station. Bilden nedanfor ar Queens Wood som ligger nästan bakom varat hus. Nästan lite Disney atmosfär med all snö.




Har nedan är min gata och mitt hus .Vi hade hela 22 cm snö här i norra London, men i Petts Wood i Kent mätte min kompis hela 36 cm i sin trädgård. Ni som bor i Sverige suckar väl och himlar med ögonen, men detta är den mesta snön England sett på nästan 20 ar. Kom också i hag att har finns ingen som sandar vägar och trottoarer Det finns heller inga vinter däck! Förhoppningsvis kommer snön tillbaka senare i veckan sa kontoret stänger och jag kan vara hemma och bygga snögubbar!