måndag 9 februari 2009

I love this record baby but I can't see straight anymore...


Jag har inte sett Svenska melodifestivalen på flera år. Sista gången jag såg finalen var någon gång på 90 talet, men jag såg en av del tävlingarna från Göteborg for ett par år sedan (det var den där programmledaren som sa att hans släkt hade fatt kebab rättigheterna utanfor Scandinavium om ni kommer i håg. Jag skrattade så jag grät!)

I går var jag och Karin hos M och J i Fulham for att äta chips, crudites och dip och se på den första svenska del tävlingen. M ar gravid sa kan inte dricka sprit, sa jag och Karin tog med oss en flaska Sainsburys value vodka (fullkomligt drickbar for endast £6) och en flaska rose vin till J. (Han ar inte gravid. Hoppas vi i alla fall)

Vi tyckte vi var ganska nyktra, men huvudvarken i morse berättade en helt annan historia. Så om du laser detta M, hoppas vi inte var alltfor jobbiga. :0)

Melodifestivalen var mycket bättre an jag väntat mig. Dom enda jag hade hört talas om var Alcazar och Emilia. Hon från A-Teens visste jag också (tyvärr!) vem hon var, fast jag ar helt saker på att hon fyllde 15 förra aret.

Detta ar mina kommentarer om alla låtar. Jag skulle vilja tacka google for att jag hittade namnen på alla artister. ;0)

Nina Soderquist - Såg ut och lat som ett riktigt öststats bidrag, men det kanske var meningen. Ingen vidare bra röst. 3/10
Jonathan Fagerlund - Vem? 2/10
Shirley Clamp - Man såg inte var bakgrunden slutade och hon började. Mesig låt. 2/10.
Scotts - Over stylade. Låten var lite meh. 4/10
Emilia - Tyckte låten var lite mesig när jag hörde den först, men nu tycker jag den ar riktigt bra. 7/10
Alcazar - Back to the 80's. Det perfekta bidraget! 10/10
Caroline Af Ugglas - Vilken suverän lat, men jag fattar att den inte ar allas "cup of tea" 9/10
A Teens tjejen - Total kopia av ett öststats bidrag for ett par år sedan. Hon kan inte sjunga eller uttala engelska ord. Var inte den sämsta låten, men det blir minus poäng for klänningen 2/10.