torsdag 19 februari 2009

Highgate Woods

I dag har jag inte haft någon som helst motivation for att plugga sa jag bestämde mig for att ta en promenad i Highgate Woods och delar med mig av fotografierna jag tog.

Som jag sagt tidigare, jag älskar att bo i Muswell Hill! Det ligger ganska högt upp så luften är nogulunda bra. Det finns mycket bra restauranger och barer och sen är det jätte nära till Highgate Village och Hampstead Heath. Jag tar mig till Kings Cross där jag jobbar på ca 40 minuter med bussen och skulle jag vilja ta tunnelbanan så ar det bara 10 minuter till Highgate Station. (Eller 2 minuter med bussen om jag är lat)

Ar jag ute i centrala London sent på kvallen går nattbussen varje kvart från Tottenham Court Road och tar ca 25 minuter. Det ar även lätt att ta sig till närmaste IKEA, Brent Cross Shopping Center och Camden. Vi har också en Farmer's market varje Sondag i Alexandra Park där man kan köpa allt från ekologiska grönsaker till 4 st olika äppel juicer, ost direkt från en bondgard i Somerset och hemma gjorda choklad tryfflar och pesto.

Det bor många kändisar i Muswell Hill, men jag ser nästan aldrig någon Massa Eastenders skadespelare bor har , Johnny Borrell från Razorlight (han har jag sett!), Mackenzie Crook (från the Office) och massa komiker. Jag har aven sett Martin Freeman (the Office, Love Actually) på bussen, min kompis såg skadespelaren Clive Owen på Planet Organic och så går det rykten om att Scarlett Johansen köpt en lagenhet här.


Det bästa med att bo i Muswell Hill är ända grönskan Mitt favorit ställe är Highgate Woods och det är helt absurt att jag inte utnyttjar skogen mer än jag gör, speciellt eftersom det tar mig ca 10 sekunder att ta mig från min vardagsrum soffa till närmaste ingång till skogen. Mitt vardagsrum har utsikt över Highagte Woods och det ar jätte trevligt att sitta i soffan med en glas vin eller en kaffe och titta på fåglar och ekorrar.



Jag växte upp på landet sa jag har alltid haft skogen på trappsteget Att jag även i London får ha det är fantastiskt.