måndag 2 februari 2009

Doom and Gloom Black and White Army


Ja ha, sa da var jag £300 fattigare och varfor da? Alltid samma sak. Sitter pa taget nagonstans mellan York och Peterborough och det ar sno overallt. Taget innan mitt blev installt, men just nu ar mitt tag bara (peppar, peppar..) 10 minuter sent. Jag ser inte fram emot att komma fram dock. Ingen tunnelbana, bussar eller tag gar. Taxi hem alltsa. Mer pengar. Jag aker 1a klass tack och lov (det var billigt, jag lovar!) och jag blev uppgraderad pa hotellet och fick en junior suite. Alltid trevligt.

I alla fall...matchen...Ingen av vara mittfaltare verkar ha fattat att Alan Shearer har gatt i pension sa fortsatter med alla langa, hoga bollar in mot boxen och midgeten Michael Owen (inte politiskt korrekt, jag vet!) som inte ens finns pa planen eftersom han ar skadad. Jatte bra.

Nicky Butt springer omkring i no mans land och ar bara en skugga av den spelare han en gang var for Manchester United. Shola Ameobi ar sa upptagen med att ligga pa marken och bona och be efter en straff att han inte marker att Jonas Guttierrez har fatt tillbaka bollen och ar pa vag in i boxen igen. Jonas sjalv spenderar 90 minuter med att springa rakt pa Sunderlands forsvarare som latt tar tillbaka bollen. Hans sista boll in i boxen ar helt makalost dalig.

Steven Taylor vinner en straff med en oscars vardig filmning och raddar oss fran att slappa in ett tidigt mal, men det ar ocksa det enda han gor. Ar det halt pa planen? Kanske, for han ramlar omkring som Bambi pa Bacardi Breezers.

Dom enda spelarna som ar vardiga att namna ar Super Stevie Harper och var franska forsvarare Sebastian Bassong. Utan dom hade det kunna bli bade 2,3 och 4 mal for Sunderland.

Shay Given har stuckit till Man City vilket ar det varsta som hant Newcastle United sen Gary Speed saldes till Bolton for ynka £800,000. Visst har vi en bra malvakt i Harper, och tack och lov att hans loyalitet nu blir belonad (13 ar som andra malvakt) men Shay var speciell.

Det var dock trevligt att se alla kompisar igen. Pa lordag kvallen var jag, Harry, Kerry, Adam och Faddy (Ian) pa Gotham Town, en student bar med helt otroligt billig sprit. Vad sags om en trippel vodka (det ar en 7 och en halva for er som bor i Sverige) for £1.99 for studenter. "We don't encourage binge drinking" Hmmmmm......

Sedan gick vi till nagra gay barer nar kvallen senare slutade runt 3. Nasta morgon var jag sa bakfull (gud, jag later som en tonaring!!) att jag knappt kunde ga. Traffade Faddy och hans bror, John och hans kompis, sammt Harry och Adam innan matchen. Kerry, Darren och Gaz kom ut efterat. Tyvarr sa hander det igen att det blir brak i Newcastle och det ar bara Newcastle United fans som brakar.

Sunderland fansen blir slussade in och ut ur Newcastle av ca 200 poliser. Dom blev inlasta pa St James' till kl 5 och sedan bar det av till stationen. Inga tag lammnar Newcastle till Sunderland efter kl 5.30 Pa vag till en Indisk restaurang pa kvallen kommer det 3 killar fram till Adam och fragar om han ar en Makem (en person fran Sunderland) Han svarar arligt att det ar han inte och far ett hotfullt "Det var en javla tur for dig det" till svar.

Det gar ryckten om att 2 barn och nagra tjejer har blivit slagna av Newcastle fans. Helt javla otroligt. Men FA maste ta lite ansvar for detta. For ett antal ar sedan oppnade pubbarna kl 11 och alla matcher borjade kl 3 varje lordag. I dag spelas matcher nar Sky och Setanta tycker dom ska spelas. Derbys spelas oftast tidigt. Resonemanget bakom detta ar att da hinner inte folk bli fulla och det blir mindre brak, men det ar precis tvart om. Tidig match betyder ocksa att pubbarna oppnar tidigt. Kl 9 ar inte ovanligt. Sa nar kvallen kommer har fotbolls fansen druckigt i 12-14 timmar. Oftast ater dom ingenting och da blir det annu varre.

Att ga till en borta match i Sunderland skulle jag aldrig vaga efter att ha sett vad jag sag i helgen.