fredag 13 februari 2009

Min Dag


Dom två sista dagarna har jag varit så jäkla lat. Onsdagar och Torsdagar är det meningen att jag ska plugga och min dissertation skriver sig ju inte själv Problemet är att lagenheten städar sig inte själv heller och jag kan inte koncentrera mig när jag har stökigt omkring mig.

I onsdags låg jag i sängen hela dagen. Min ursäkt till detta är att jag ar förskyld (fast det kan ju vara dammet ocksa.) I dag har jag gjort lite mer. Jag vaknade kvart i 10 (skandal, jag vet. Fast jag sov till 12.30 i går) och satte direkt på mig gym kläderna annars skulle jag aldrig komma ur sängen

Kl 11.30 dök Sainsburys upp (jag beställer mat online eftersom vi inte har någon bil) och jag fick några gratis avocados av misstag ( Jag brukar saga till, men dem hade redan åkt) Sedan åt jag frukost (quorn korvar, agg och en skiva råg bröd) och stack till gymmet.

Hade ett helt ok tranings pass och körde i 40 minuter på cross trainern och 15 minuter på cykeln) Jag ar medlem i Fitness First, men har precis sagt upp medlemskapet och ska byta till LA Fitness. Jag gillar fitness first, men jag har inte tid (läs: för lat) att ta mig till Finchley, vilket ar ca 20-25 minuter med bussen. LA Fitness ligger bara 10 minuters gång vag har i och sa har dom en pool!

När jag kom ut hade det börjat snöa Inte lika mycket som tidigare tyvärr, sa jag kommer nog till jobbet i morgon. När jag kom hem så städade jag lägenheten. Damsugningen lämnade jag till Andy. Sedan lagade jag middag (oops! Blev ingen lunch i dag!) - fullkorns pasta med hemmagjord pesto och stekt grön kål! Det ar helt fantastiskt gott. Jag åt det till lunch for ett par veckor sedan på The Big Chill i Kings Cross sa det var där i från jag fick ideen.

Nu sitter ligger jag i sängen med ansiktsmask och tar det lugnt och ser på American Idol och sedan Paris Hilton's British Best Friend. (Car crash TV at its best!)

Det har varit en bra dag idag. Hur var eran dag?